sciurus crocus iuguolo

neljapäev, veebruar 15, 2007

valimised on läheda ja tuleb tõdeda - ei saa ka mina teemat puudutamata mööda minna. mis sellest, et ma ei saa poliitikasts aru, ei kuulu ühtegi erakonda või rühmitusse, ei jälgi riigikogu infotundi ja pööran pilgu ära, nähes valimisreklaami. AGA. mina, kui tuntud looduse-sõber, ei saa mööda minna kommentaarimata minu valvsa pilgu ette ilmunud peletist.

nimelt. minu algelised teadmised inhvotehnoloogiast ja veebindusest ütlevad, et see aadress on mingi partei hääelkandja. ma igaks juhuks igale lingile ei vajutanud. aga ega see polegi minu jutu eesmärk. kui me vaatame pilte, mis avanevad linkide "Haljala Valimispidu", "Rakke Valimispidu" ja "Väike-Maarja Valimispidu", siis vähemalt minule jäi silma seal kajastatud kollane elukas. nagu ühes klassikalises raamatus võrreldi pildil olnud rahutuvi pärlkanaga, siis antud juhul võrdleks mina seda looma orava, vöötorava, mõõkhambulise tiigri või viigerhülgega. selge on üks - tegu on lihasööjaga. ühel pildil on näha noormehe viimased agoonsed ponnistused eluga pääseda selle tapja-eluka käest. asjata.
looma üüratu saba, mis esmapilgul võiks jätta mulje suurest seljaküürust (siit ka mõnede amatöör-loodusinimeste eksiarvamus, et tegu on kontorirotiga (lad.k. rattus cubicus)) annab alust liigitada loom näriliste (rodentia) seltsi oravaliste alla. seega võtan antud hetkel omale õiguse täievoliliselt nimetada see uus tapja-orav sciurus crocus iuguolo nimega. tegu, nagu ikka ja jälle, on harvaesineva loomaga. tihedamini näeb enne valimisi - ilmselt meelitab lihasööja kohale rasvaste poliitikute lehk. peale vailimisi kaob aga loom kui tina tuhka ning teda pole näha pikka aega. antud isend on tegutsemas põhja kesk-eestis. miks seal - pole veel selge, kuid oletuslikult meeldivad talle mäed (Pandivere kõrgustik) kui mitte väga suured (seega hoidub ta lõuna-Eestist). koos oma ultraheli püüdvate kõrvadega võib sciurus crocus iuguolo pikkus küündida kuni 250cm. esialgne rahulik ja naeratav nägu ei tundu pooltki enam nii sõbralik, kui ta oma hambad teile kõrri lööb (ja küüned rahakoti taha ajab). eriti tigedad on nad paljunemisperioodil - nagu ka tavaline metsa-söödik paljas-orav (sciurus vulgaris silva-varmint glabrous), nii paljuneb ka meie vaatus-objekt: ta muneb 7cm sügavusele lehekõdu sisse munad, mille embrüos valmivad ostutheksid, mida saab vahetada väikeste orava-poegade vastu kohaliks auto-lavkas.
kokkuvõttes - inimesed, kui te kuulete Pandivere lähedal (eriti valimispidudel) valju kära ja okste raginat, siis olge valvsad. just teie kõrval olevast sarapuhekist võib sel hetkel püüda läbi tungida verehimuline, pehme ja karvane orav!